Assalamualaikum w.b.t.
Ahlan Wa Sahlan...


srikandi

srikandi

Driku Yang Khilaf...

Ya Allah, aku ingin PERGI JAUH dari dunia ini..jauh dari kesesatan dan keraguan yang terlahir dalam hati, jauh dari PERMAINAN DUNIA ini..yang kadangkala membuatkan diri ini merasa SAKIT dan LETIH, terasa jatuh semula..rebah tidak berdaya, di bibir mengatakan sayang dan CINTA tapi adakah di hati dan perbuatan melahirkan rasa yang SAMA?

Benar MUJAHADAH itu memang payah dan apa yang Allah SUKA amat sukar untuk lakukan..MENGAPA? mungkin diri ini terlalu banyak NODA dan DOSA yang menghuni dan kerana itulah KEKUATAN jarang mendiami hati..ya Allah, jangan pergi jauh dari diriku ini...Amin ya Allah..

Tuesday, June 25, 2013

mungkin ALLAH menguji hamba-NYA...

Ya ALLAH... kenapa la drpd semalam ade jer yg x kene... dan ari neh pun ade jgk yg x kena... benar2 menguji kesabaran... berilah hamba-Mu kesabaran ya Rabb... mmg semalam urusan ana dan shbt ana b'kaitan penginapan kolej amat2 lah menguji emosi ana.. ALLAH. dengan lamanya ana beratur.. x sangka pulak ramai student yg nk stay kt kolej lg. Ditambah pulak dgn penukaran bilik lg dsbbkan bilik pertama yg ana dftr mmglah x selesa. Mcm2 la urusan smpikan urusan tu selesai ptg asar. Teramat2 la penat sgt. Mmg balik rumah... mcm dah nak pengsan rasanya. Tp... msh smpt lg temankan kak long dan abg long berbuka puasa sempena nisfu syaaban neh. Slps ana balik dr rumah kak long ana, mmg dah tak fikir apa dah... betul2 cari katil ana. Tapi... ada je gangguan bila ana nak tidur. X abis2 note II asyik berbunyi je. sabarlah wahai hati... nak x nak... layan jelah shbt2 ana dgn sebaiknya even mata dan otak mmg btul2 penat. Smpilah ana boleh tidur nk dekat pukul 1 pagi.

Dan ari neh... ana balik ke upm utk settlekan thesis ana dgn shbt ana. Masa ana on the way balik upm, tergerak nk pergi workshop kt subang utk ketatkan rantai motor ana. X sangka pulak motor ana ada problem. Kena la tggu sekejap utk org cina tu repair motor ana. Waktu skrg neh mmg ana x berani sgt2 nk drive kereta. Bila lah ada kekuatan tuh ya... hmm...

Mmg hujan rahmat pd ptg neh di bumi serdang. Alhamdulillah... benar2 x sangka. Tp, ALLAH beri ujian utk ana dn shbt ana. Mmg bsh lencun kami sewaktu balik dr library. Byk pokok2 tumbang area upm neh. Smpi di kolej, ana ternampak ada pokok tumbang. Ya ALLAH... terkejut sgt. Ada seorg abg tuh bg bhs isyarat jgn lalu kt situ... jd, ana trus cross lalu kt jalan lain. Mmg angin kencang sgt2. Lain macam pulak ana rasa hujan ptg td...

1 lg ujian yg ALLAH beri... di kolej yg br ana duduk neh pulak x ada air. ALLAH.  mmg nk menjerit pun ada knp la time neh jgk x de air kan.. cmane ana nak mandi. Dah la basah lencun kena hujan. Lg2 ALLAH bg cuti kt ana. Buat ana lg la x selesa. Sabar yer hana... mlm neh br la ada air. Mmg la x selesa sgt2 badan skrg neh... haiii... btul2 ujian buat ana even masalah x delah besar sgt kan...

Dan esok.. chaiyokk2 utk settlekan thesis. Mmg ana sorg2 jelah kt library utk esok sbb shbt  ana keluar esok... sabar yer... fokus2. Buat bg habis. Klu cepat siap.. bleh la hantar kt examinar pulak. Mmg x nk duduk kt sini lama2... dan nk berbuka puasa dan solat tarawih utk ramadhan kali neh dgn keluarga ana...

ALLAHumma Rabbi Yassir Wala Tu'assir...


No comments:

Post a Comment