Assalamualaikum w.b.t.
Ahlan Wa Sahlan...


srikandi

srikandi

Driku Yang Khilaf...

Ya Allah, aku ingin PERGI JAUH dari dunia ini..jauh dari kesesatan dan keraguan yang terlahir dalam hati, jauh dari PERMAINAN DUNIA ini..yang kadangkala membuatkan diri ini merasa SAKIT dan LETIH, terasa jatuh semula..rebah tidak berdaya, di bibir mengatakan sayang dan CINTA tapi adakah di hati dan perbuatan melahirkan rasa yang SAMA?

Benar MUJAHADAH itu memang payah dan apa yang Allah SUKA amat sukar untuk lakukan..MENGAPA? mungkin diri ini terlalu banyak NODA dan DOSA yang menghuni dan kerana itulah KEKUATAN jarang mendiami hati..ya Allah, jangan pergi jauh dari diriku ini...Amin ya Allah..

Sunday, June 23, 2013

Ptg td ana pergi masjid shah alam. Shbt ana mnta bantuan utk belikan dia tudung labuh bidang 60 kt sne. Dsbbkan dia nk pergi sarawak... lagi2 tudung tu nk bg kt adik dia... ana tak sampai hati plak. Jd, ana pun hulurkan bantuan belikan tudung tu utk dia. Sewaktu berjalan2 kt kwsn kedai2 jualan area situ... SubhanALLAH!!! Pandangan ana terlihat niqob2 yg tergantung di kedai2 situ... mmg lgkh kaki ana laju ke kedai trsbt. Design niqob tuh mmg lain drpd yg lain. Sblm neh ana prnh t'nmpk design niqob neh di page fb secara on9. Tp... ana belum b'ksmptn lg nk beli. Mgkn tggu duit byk cket... br la ana b'peluang nk beli. Yelah.. design niqob yg ana nak tuh bknnya murah. Harga pun bleh tahan jgk dlm bwh RM 70. Hehe...

Mmg dah t'pikir.. niqob neh bleh la buat raya tahun neh nt kan.. tp... akak yg jual brg2 muslimah tu kata, niqob jns mcm neh cepat jer abes. Haaa... sudah! Mmg ana rasa mcm x de peluang la nk beli niqob mcm neh. Duit skrg neh msh belum mencukupi nk beli niqob manik2 n batu permata mcm tuh. ALLAHu... cantik sgt2. Hrp... utk mggu dpn.. ada la rezeki ana utk dpt duit. Jd, bleh la ana beli niqob design mcm tuh. X perlu nk beli scr on9.. insha ALLAH.. ;)

Utk hari neh... dpt la jg ana beli minyak kasturi. Memandangkan perfume mnyk kasturi ana sblm neh dah habis. Hmm.. mgkn ada hikmah ana smpi di masjid shah alam hari neh kan...  dpt jgk mnyk kasturi.. SubhanALLAH... harum sgt baunya... lynn abg yg jual mnyk kasturi pun o.k. cuma ssh cket nk tawar menawar... huuu...

Terfikir dah... kalau benar2 ana bernekad utk pergi kursus mutawwif bulan 7 or 8 nt... insha  ALLAH skrnya ada rezeki utk ana... nak hadiahkan kakak dan abg ana mnyk kasturi. Moga ALLAH memberkati khdpn ana dan keluarga ana... moga ALLAH permudahkan sgl urusan ana slps pembelajaran neh. ALLAHumma amiinn...

Ya... nekad! Cuba kursus tuh nt. Selebihnya.. moga ALLAH akan bantu niat suci ana. Semakin mendalam hati ini utk ke Mekkah.

Kasturi... seharum baumu bagaikan haruman syurga ALLAH...♥

No comments:

Post a Comment