Assalamualaikum w.b.t.
Ahlan Wa Sahlan...


srikandi

srikandi

Driku Yang Khilaf...

Ya Allah, aku ingin PERGI JAUH dari dunia ini..jauh dari kesesatan dan keraguan yang terlahir dalam hati, jauh dari PERMAINAN DUNIA ini..yang kadangkala membuatkan diri ini merasa SAKIT dan LETIH, terasa jatuh semula..rebah tidak berdaya, di bibir mengatakan sayang dan CINTA tapi adakah di hati dan perbuatan melahirkan rasa yang SAMA?

Benar MUJAHADAH itu memang payah dan apa yang Allah SUKA amat sukar untuk lakukan..MENGAPA? mungkin diri ini terlalu banyak NODA dan DOSA yang menghuni dan kerana itulah KEKUATAN jarang mendiami hati..ya Allah, jangan pergi jauh dari diriku ini...Amin ya Allah..

Sunday, June 23, 2013

semakin tenang... Alhamdulillah.

terasa rindu nak update blog semula. entri2 yg lps mmg semuanya ana dah delete. mgkn salah ana sbb meluahkan perasaan kat sini. dan skrg neh... biarlah ALLAH shj yg tahu apa yg ada disebalik hati ana. jgn bgtau kpd siapa2 lg. simpan kemas2. insha ALLAH... moga ada kebahagiaan pada masa akan dtg. 

 syukran ya ALLAH... krn snts memberi nikmat kpd hamba-Mu ini... diri ini masih lg bernafas dgn keizinan-Mu... Alhamdulillah...

semakin hampirnya Ramadhan... rindu semakin dirasai. ALLAH... terasa ingin mengalir air mata syahdu. teringat kembali niat penghijrahan sewaktu Ramadhan yg lepas. dan Engkau telah memberi kekuatan kpd ana utk terus istiqomah ke jalan keredhaan-Mu... 

rindu yg semakin mendalam kpd arwah mama dan abah. rindu utk menziarahi pusaranya... kalaulah mama dan abah masih sempat melihat perubahan ana yg sekarang ni, pasti mereka berasa gembira... moga mama dan abah tenang di sana... Al-Fatihah...

dan kini... hana perlu jaga hubungan kekeluargaan bersama kakak dan abang tersayang ya. dan jgn ada pertelingkahan, pergaduhan dan perselisihan... kerana, mereka lah sumber kekuatan ana sekarang ini. syukur dengan adanya kakak dan abang yg snts memberi perangsang utk ana. terasa terharu jg semalam... sewaktu mengangkat barang2 kolej masuk ke dalam rumah, abang cik betul2 caring dgn ana. dia bertanya itu dan ini... ada jg buat ana tak t'jwb dgn pertanyaan dia. ALLAH... 

syukran abg cik krn snts mengambil berat ttg ana. kakak dan abang ana pun snts risau kat ana sbb ana selalu bawak motor kemana2 sejak kebelakangan neh. mmg ana betul2 x berani nak drive kereta skrg neh... tak tahulah.. bila ada keberanian utk drive kereta semula. moga ALLAH akan beri kekuatan pd ana. insha ALLAH... :)

utk hari minggu neh... ada jemputan walimatul'urus drpd saudara ana di shah alam. barang2 pun masih belum kemas sepenuhnya. sempat ke utk ana kemas? esok dah nak hantar barang ke UPM. hmm... moga ALLAH permudahkan sgl2nya.. 

#doa ana... moga ana dapat berbuka puasa & solat tarawih bersama keluarga pada bulan Ramadhan nanti. ALLAHumma amiinn...  


setiap gambar menggamit sgl kenangan. 
moga Aidilfitri pd tahun neh akan lebih bermakna...
insha ALLAH~


No comments:

Post a Comment