Assalamualaikum w.b.t.
Ahlan Wa Sahlan...


srikandi

srikandi

Driku Yang Khilaf...

Ya Allah, aku ingin PERGI JAUH dari dunia ini..jauh dari kesesatan dan keraguan yang terlahir dalam hati, jauh dari PERMAINAN DUNIA ini..yang kadangkala membuatkan diri ini merasa SAKIT dan LETIH, terasa jatuh semula..rebah tidak berdaya, di bibir mengatakan sayang dan CINTA tapi adakah di hati dan perbuatan melahirkan rasa yang SAMA?

Benar MUJAHADAH itu memang payah dan apa yang Allah SUKA amat sukar untuk lakukan..MENGAPA? mungkin diri ini terlalu banyak NODA dan DOSA yang menghuni dan kerana itulah KEKUATAN jarang mendiami hati..ya Allah, jangan pergi jauh dari diriku ini...Amin ya Allah..

Saturday, June 29, 2013

Waaa.... seriously! Mcm nk nanges kowt skrg neh... sabar hana.. sabar yer... biaselah tuh... lumrah manusia dlm khdpn. Mmg perasaan hati x nk blk subang pun ari neh. Mls yg teramat2. Tp... bile dah blk sini... lain plak jdnya kan... o.k.. be cool yer. Sakit hati pun ade jgk skrg neh. Yelah... bile dah sakit hati. Scr tiba2 air mata pun boleh mengalir kan... lps tuh.. hati msti rasa sedih plak. Aduhaiii... senyum jer k.

Bukalah kalamullah dan bc ayat2 cinta dr ALLAH ya hana... moga hati neh akan snts tenang. Berzikirlah... buangkan perasaan marah dan sakit hati tuh. Mgkn ana yg bersalah dlm hal neh. Dan Alhamdulillah... bile ana dah ambil wudhuk, perasaan nak marah tuh dah semakin hilang... tp, air mata plak nak mengalir. ALLAH...

Pendamkan perasaan tuh... jgn nak lepaskan sesuka hati jer. Kite pun perlu jaga hati org... lg2 hati dan perasaan keluarga kita. Ya ALLAH... berilah kekuatan utk ana bersabar... Engkau shj yg mengetahui sgl apa yg ana rasakan skrg neh... bantulah ya Rabb...

Ada perasaan bahagia...
Ada jg perasaan sedih...
Dan ada jg perasaan marah...

Jadi... kawal hati ini... sntslah berhusnu zhon.
ubah paradigma!

Srikandi89~


Bunga-bunga cinta di dalam Rahmat-NYA...

Alhamdulillah! petang hari yg benar2 buat ana rasa tenang... terasa damai dgn angin petang buat ana ingin snts tersenyum. msh lg di serdang. insha ALLAH... pukul 6.30 ptg nt ana gerak ke subang. mmg perasaan hati malas nk balik subang... aisshhh... x tahulah... 

o.k... sblm ana nak siap2 gerak balik neh.. nak menceritakan sedikit keadaan semalam... mmg smlm tersangat2 best pergi Floria kat Putrajaya... shbt ana yg ajak ana sebenarnya... ana mmg tak terfikir pun nk pergi sana semalam. tp.. bila fikir balik.. why not klu ana nak hilangkan tension kejap utk pergi sne kannnn... so, kami rempit lah ke sana.. hehe... alhamdulillah.. selamat smpi jgk. 

sebelum smpi ke sana.. mmg ana dan shbt singgah kejap ke masjid Putra utk solat asar. ALLAH... mmg dah lama tak datang ke sini. terasa syahdu sgt... mmg terasa kerdil hamba-MU ini ya Rabb... 


Masjid Putra yg tersergam indah di Putrajaya... ;)

slps 'dating' dgn ALLAH... barulah kami gerak terus ke Floria Fair... itupun berkali2 pusing carik jalan... mmg kami sesat kejap. tp, nsb bek la ada talian hayat dgn call shbt yg prnh pergi ke Floria sblm neh. aisshhh.. mmg agak kelakar la jgk. padahal dah byk kali kowt pergi Putrajaya. msh lg belum nak menghafal jalan kannn... dan nsb bek la naik motor jer. klu bwk kete, mmg la agak payah cket... heee.. o.k! x nk ckp pasal kereta. msh fobia lg... huhu...

bila sampai ke sini... SubhanALLAH... mmg ana dah tak pandang sapa2 lg dah... mmg mata ana hanya terlekat dekat pokok2 bunga area situ... cantik sgt...! indahnya... ana dah terbayang seperti ana berada kt Cameron Highlands pulak. hehe... kt bwh neh.. pict2 yg ana ambek time  kt Floria Fair... jom tgk! ^^










ALLAH permudahkan segala urusan ana utk hari neh... selepas ana dan shbt ana hantar draft 3 thesis kami, terus kami berjalan2.. hehe... almaklumlah... sebelum neh mmg agak stress dgn kerja. dan skrg.. insha ALLAH.. mgkn dah tak stress lg kowt... ;)

haa... pict kt bwh neh... pict ana dgn shbt an, ika. dialah sbg peneman ana skrg neh. lg2, dia neh mmg otak gila2 cket. klu ana rasa ana sedih or tension... ana cuba la carik dia. even, bleh lupe sgl prob skjp pun jd laaa kan... sgl mslh, kami kongsi bersama. tp, bg ana.. x semua ana nak cerita kt dia... hehe...





mmg gila bergambar kami neh.. lg2 kt tmpt yg cantik. ^^


kami smpt jugak masuk kt bhgn dlm pameran bunga. masuk kt dalam neh mmglah teramat2 sejuk... haaa... kt cni, mmglah mcm2 pamerannya... yg ana tak sangka... siap ade design utk pelamin lg. haaa.. cantik mmg cantik. harga pun msti cantik jgk klu nak buat. hehe... 


yg neh la ana kata design yg cantik tuh... yg pntg hijau pasti ada... hmm... hijau + putih pun cantik jugak kan... huhu... o.k! dah dpt idea dah! ^^







lastly....
bunga kt bwh neh la yg ana kata unik+cantik... terpesona kejap bila kami tgk bunga neh... ^^'


merah tuuu... subhanALLAH! mmg cantik. 


ana sempat la jgk beli sekuntum bunga ros warna pink... alhamdulillah... bila ana letak kat
atas meja study... pndgn mata ana snts ke arah bunga ros tersebut. rasa tenang sgt... x jemu memandang...





yg kat bwh neh... ana bersama bunga2 yg sedang kembang mekar... rasa excited kejap... hehe... alhamdulillah... syukran ya ALLAH krn beri kenikmatan utk ana merasai alam ciptaan-MU yg Maha Agung... 



insha ALLAH... nanti ana update lg ya utk cerita2 yg boleh kita berkongsi pengalaman sama2...
ilmu ALLAH kan luas... (^__^)

Sememangnya betul... ;)
ALLAH kan ada... ^^'
Salam Sabtu!!!

Mata msh belum lg nk tidur... mlm neh rasa best sgt bile peluk tasbih kokka yg br ana beli dan cium baunya... SubhanALLAH... terasa nyaman jer... suke jer dgn bau tasbih kokka neh. Baunya spt minyak kasturi.. dan lg2... ari neh cuaca tak lah terlalu panas. Tuh yg damai jer rasa...Alhamdulillah... draft 3 sudah pun dihantar ke examiner... syukur ya Rabb. Barulah rasa tenang sikit.

Ari neh mmg terasa penatnya... dgn x cukup tidurnya... tp x pe... ALLAH da beri warna2 ceria utk ari neh kan... x sangka dpt menikmati alam ciptaan ALLAH yg indah utk hari neh... pelbagai jenis bunga yg ana dpt tgk hari neh. Masha ALLAH. Bahagia sgt!

Insha ALLAH... utk esok, ana akan upload pict2 time ana pergi sana. Ana nk tunjuk 1 jenis bunga neh. Unik sgt... Hari neh mmglah x larat nk menceritakan. huhu...

Utk esok jgk.. kuatkan hati utk blk subang o.k. x pasal2 kena bebel dgn kakak ana lg. Kenduri saudara ana utk esok mlm kena la ana pergi jgk disbbkan kak long neh jns suke memaksa. Hehe... klu kakak ana bc statement ana neh.. maunya ana x kene belasah. :p

O.k... x nk cite pnjg2 lg... mata pun semakin kuyu dah neh... lailah sa'iidah... moga hari esok lbh baik drpd hari semalam... amiinn ya Rabb.

Friday, June 28, 2013



"Kadangkala kita perlu menyepi utk mencari kembali kekuatan diri yg telah hilang... Adakala kita perlu menyepi, utk mencari ketenangan hati... Adakalanya kita perlu menyepi, utk kebaikan diri sendiri..." 

Apapun jua yg kita hadapi... Berat atau ringannya dugaan... Jgn tertinggal utk bersyukur...
"ALHAMDULILLAH"  (^__^)

5 PERKARA PENCEMAR HATI INSAN

5 Perkara yang bisa mencemarkan, menghitamkan hati insan :
1. Mata : Bila melihat perkara2 yang dilarang, mungkar dan melihat perkara2 yang menaikkan nafsu syahwat akan menghitamkan dan menggelapkan hati. Bila melihat ciptaan Allah s.w.t tidak menyebut ucapan2 pujian kepadaNya spt Subhanallah, MasyaAllah, Allahuakbar. Kita lupa bahawa ketakjuban dan keindahan yang dilihat itu tidak semuanya ciptaan dan kekuasaanNya.

2. Telinga : Sentiasa mendengar perkara2 yang tidak elok, dengar umpatan. Mendengar hiburan yang melalaikan dan melekakan dari mengingatiNya. Sepatutnya dengan telinga yang dimiliki perlu mendengar perkara2 yang baik, majlis2 ilmu, zikir2, alunan ayat sucinya, hadis Rasulullah dan lagu2 yang mendekatkan diri kepada Penciptanya. 

3. Mulut : Gunakan dengan sebaiknya bukan dengan mengumpat dan menjaja cerita yang tidak benar. Gunakan mulut dengan sebaiknya, menyebut kata2 yang baik dan kalimah2 puji2an padaNya dan RasulNya. Umpatan tidak akan berlaku jika tidak ada yang join sekali. Bila majlis umpatan nak bermula, segeralah menghindarkannya. 

4. Perut : Perut yang tidak kisah tentang halal dan haram akan memberi kesan pada hati. Walaupun makan makanan yang halal tapi dari sumber yang tidak halal, maka akan memberi kesan pada si pelaku. Cthnya : Makan harta anak yatim, makan dari hasil curi. Orang yang sentiasa menjaga batasan halal haram, tidak akan terjebak dalam perkara yang syubhah. Siapa y terjebak ke dalam perkara syubhat, maka nerakalah lebih dekat denganNya. 

5. Faraj (kemaluan) : Faraj tidak dijaga dengan baik. Tidak disalurkan dengan jalan yang halal. Nafsu tidak disalurkan dengan jalan yang diredhai oleh Allah s.w.t. Sanggup memuaskannya dengan jalan yang salah, daripada jalan yang dituntut dlm Islam iaitu Perkahwinan. Begitu juga kpd orang lelaki. 

Bila mana kelima2 ini di jaga dengan baik, maka hati ia akan menjadi baik. 
Bila mata dipelihara dgn baik, maka hati akan menjadi bersih dan baik.
Bila telinga dipelihara dengan baik, maka hati akan menjadi bersih dan baik.
Bila mulut dipelihara dgn baik, maka hati juga akan menjadi baik dan bersih.
Bila perut dijaga dgn baik, maka hati akan menjadi baik dan bersih.
Bila faraj/kemaluan dipelihara dengan baik, maka hati akan menjadi baik.

Berdasarkan Firman Allah s.w.t :
وأوفوا بعهدي أوف بعهدكم 
Maksudnya : Dan sempurnakanlah perjanjian (kamu) denganKu, supaya Aku sempurnakan perjanjianKu dengan kamu. [1] 
( البقرة : 40 ) 

وقال أيضا : فاذكروني أذكركم 
Maksudnya : Oleh itu, ingatlah kamu kepadaKu (dengan mematuhi hukum dan undang-undangKu), supaya Aku membalas kamu dengan kebaikan dan bersyukurlah kamu kepadaKu dan janganlah kamu kufur (akan nikmatKu). [2]
( البقرة :152 ) . 

Berdasarkan hadis Rasulullah s.a.w pula : 
.. احفظ الله يحفظك ، احفظ الله تجده تجاهك ..
Peliharalah agama Allah, maka Allah akan memeliharamu. [3]
[Riwayat Tirmizi]

Thursday, June 27, 2013

berusaha, berdoa dan bertawakkal... ada cahaya petunjuk dari ALLAH...

"In Shaa ALLAH... ALLAH is always be there for you..."


thesis dah nak siap utk draft 2! alhamdulillah... dan esok ptg, terus print out n bg pd examinar. moga ALLAH permudahkan sgl2nya. dan utk malam neh.. mmg nak kene overnight lg. huhu... common hana! be strong. 

syukur yg tdk terhingga... syukur ya Rabb. jerebu semakin berkurangan. dah tak hidu sgt asap yg kotor lg. haiii... nsb baik lah upm neh byk pokok kan... sekurang2nya, dptlah hirup udara yg segar cket. ;)

bilik baru yg ana tggl neh.. alhamdulillah. rasa selesa lah jgk. rupa2nya bilik 2 org pun o.k jgk kan... hehe... luas jgk saiz bilik neh. mmg ana tak pergi library lg nk buat kerja. dok jer dlm bilik neh utk ambil ilham... (^_^)

mmg stp masa ana luangkan masa dgn shbt ana, ika... klulah tak ada ika, mmg ana da btul2 loose hope. lg2 dgn pelbagai peristiwa yg x dijangka sblm neh... fuhh... selamat awk ada, ika... awk lah yg snts ceriakan hidup sye. syukran shbt! sahabat dunia wal akhirat... amiinn ya Rabb. sye syg awk sgt2! :)

ana nak kembali aktif utk pergi ke majlis ilmu ALLAH lps neh. ana msti pergi o.k! sbb... dgn semua neh ana rasa tenang sgt2. alhamdulillah... x pe2... lg cket jer utk settle kan thesis neh. dan kemudian... ana boleh la bebas utk cari ilmu ALLAH. 

di subang bestari... ada seorg ustaz tu boleh bg tarbiyyah pd ana. subhanALLAH... ana x sangka sewaktu ana pergi masjid shah alam baru2 neh utk mendengar pengisian drpd Habib Ali Zainal... ana dipertemukan dgn 2 org ukhti yg cantik sgt2. mereka berniqob spt ana. Masha ALLAH... sejuk jer mata ana memandang mereka. mereka lah yg bgtau pd ana ttg madrasah di subang bestari tu. ALLAH... rasa teruja sbb tmpt tu amatlah dkt dgn rumah ana. insha ALLAH... ana nk join pengisian tu. smpt jg ana mnta no. fone 2 org ukhti neh. mereka lebih muda dr ana... bahagia sgt bila berbual dgn mereka. hanya ALLAH shj yg mengetahui betapa gembiranya perasaan ana... ukhuwah wlupun sementara.. tp, terlalu byk hikmahnya... 

jiwa ana kosong skrg neh... wktu dulu, mmg ana rajin utk pergi ke majlis ilmu. ana berasa tenang sgt2. tp skrg neh... ana mmg betul2 perlukan pengisian. ana nak jiwa ana tenang semula... mmglah ada byk kerja skrg neh.. tp, x bermaksud ana nk tgglkan majlis ilmu tu. insha ALLAH. dgn izin ALLAH... 

ana ingin kembali dkt dgn ALLAH... ana jg ingin kembali bangkit utk bertahajjud sepertiga malam dgn ALLAH. ana rindu sgt2 dgn ALLAH... ana tak mahu jauh dgn DIA. krn DIA lah kekuatan ana skrg neh... 

moga ALLAH kuatkan hati ana utk hadapi kehidupan neh... 
ya ALLAH... dekatkanlah hati ana dgn sahabat2 yg solehah agar cinta ana kpd-MU semakin dekat dan semakin kuat perasaan ini utk tgglkan perkara2 yg lagha... ALLAHumma amiinn... 



Telah lama cinta terbiar
Dari cinta yang suci
Telah lama cinta tersasar
Dari cinta hakiki...

Kerna sekian lamanya
Manusia dibuai cinta nafsu
Kita sering menyangka
Cinta manusia itu yang sejati...

Namun lupakah kita
Cinta nafsu selalu mengecewakan
Sering berubah tidak menentu
Seperti pantai dipukul ombak..

Cinta kan ALLAH cinta sebenarnya
Itulah cinta yang sejati
Kasihlah sesama manusia
Kerna cinta yang hakiki
Hanya untuk Tuhan yang Esa... ♥



Wednesday, June 26, 2013

Kepedihan cinta adalah kerinduan, ketakutannya adalah perpisahan. Maka berhati-hatilah dalam bercinta agar tidak tersalah dalam memberi cinta. Ada cinta yang menguntungkan dan ada cinta yang merugikan.

Jika CINTA diberi pada jalan ALLAH, maka kepedihan RINDU itu adalah pahala yang melimpah, ketakutan perpisahan menyebabkan bertambah erat CINTA ALLAH padanya, namun cinta yang berlandaskan nafsu, kepedihan rindu menggelapkan hati, ketakutan perpisahan adalah keazaban.



~Srikandi89~


Kehidupan ini kadangkala sukar untuk dimengertikan..

sesuatu yang kita fikir baik,
namun hakikatnya ia tidak baik.. 

sesuatu yang kita fikir tidak baik, namun hakikatnya ia amat baik..


Bagaimana akal yang dangkal ini bisa mengerti hikmah disebalik sesuatu peristiwa.. hanya yang mempunyai Cahaya Hati akan bisa mengerti dengan penuh senyuman..

Tiada ketakutan dan kebimbangan.. itulah jiwa para Kekasih Allah dalam kehidupan..


# If you miss an opportunity don’t fill your eyes with tears. It may hide yet another opportunity lying in front of you. #



Keep istiqomah~

Jangan pernah sedetik pun lupakan Allah.. Bila sedih, Ingat Allah. Bila marah, Ingat Allah. Dan bila gembira pun, Ingatlah Allah.

ALLAH menguji hamba-NYA dgn penuh ksh syg... jd, senyumlah. :)

Tuesday, June 25, 2013

mungkin ALLAH menguji hamba-NYA...

Ya ALLAH... kenapa la drpd semalam ade jer yg x kene... dan ari neh pun ade jgk yg x kena... benar2 menguji kesabaran... berilah hamba-Mu kesabaran ya Rabb... mmg semalam urusan ana dan shbt ana b'kaitan penginapan kolej amat2 lah menguji emosi ana.. ALLAH. dengan lamanya ana beratur.. x sangka pulak ramai student yg nk stay kt kolej lg. Ditambah pulak dgn penukaran bilik lg dsbbkan bilik pertama yg ana dftr mmglah x selesa. Mcm2 la urusan smpikan urusan tu selesai ptg asar. Teramat2 la penat sgt. Mmg balik rumah... mcm dah nak pengsan rasanya. Tp... msh smpt lg temankan kak long dan abg long berbuka puasa sempena nisfu syaaban neh. Slps ana balik dr rumah kak long ana, mmg dah tak fikir apa dah... betul2 cari katil ana. Tapi... ada je gangguan bila ana nak tidur. X abis2 note II asyik berbunyi je. sabarlah wahai hati... nak x nak... layan jelah shbt2 ana dgn sebaiknya even mata dan otak mmg btul2 penat. Smpilah ana boleh tidur nk dekat pukul 1 pagi.

Dan ari neh... ana balik ke upm utk settlekan thesis ana dgn shbt ana. Masa ana on the way balik upm, tergerak nk pergi workshop kt subang utk ketatkan rantai motor ana. X sangka pulak motor ana ada problem. Kena la tggu sekejap utk org cina tu repair motor ana. Waktu skrg neh mmg ana x berani sgt2 nk drive kereta. Bila lah ada kekuatan tuh ya... hmm...

Mmg hujan rahmat pd ptg neh di bumi serdang. Alhamdulillah... benar2 x sangka. Tp, ALLAH beri ujian utk ana dn shbt ana. Mmg bsh lencun kami sewaktu balik dr library. Byk pokok2 tumbang area upm neh. Smpi di kolej, ana ternampak ada pokok tumbang. Ya ALLAH... terkejut sgt. Ada seorg abg tuh bg bhs isyarat jgn lalu kt situ... jd, ana trus cross lalu kt jalan lain. Mmg angin kencang sgt2. Lain macam pulak ana rasa hujan ptg td...

1 lg ujian yg ALLAH beri... di kolej yg br ana duduk neh pulak x ada air. ALLAH.  mmg nk menjerit pun ada knp la time neh jgk x de air kan.. cmane ana nak mandi. Dah la basah lencun kena hujan. Lg2 ALLAH bg cuti kt ana. Buat ana lg la x selesa. Sabar yer hana... mlm neh br la ada air. Mmg la x selesa sgt2 badan skrg neh... haiii... btul2 ujian buat ana even masalah x delah besar sgt kan...

Dan esok.. chaiyokk2 utk settlekan thesis. Mmg ana sorg2 jelah kt library utk esok sbb shbt  ana keluar esok... sabar yer... fokus2. Buat bg habis. Klu cepat siap.. bleh la hantar kt examinar pulak. Mmg x nk duduk kt sini lama2... dan nk berbuka puasa dan solat tarawih utk ramadhan kali neh dgn keluarga ana...

ALLAHumma Rabbi Yassir Wala Tu'assir...


Sunday, June 23, 2013

Ptg td ana pergi masjid shah alam. Shbt ana mnta bantuan utk belikan dia tudung labuh bidang 60 kt sne. Dsbbkan dia nk pergi sarawak... lagi2 tudung tu nk bg kt adik dia... ana tak sampai hati plak. Jd, ana pun hulurkan bantuan belikan tudung tu utk dia. Sewaktu berjalan2 kt kwsn kedai2 jualan area situ... SubhanALLAH!!! Pandangan ana terlihat niqob2 yg tergantung di kedai2 situ... mmg lgkh kaki ana laju ke kedai trsbt. Design niqob tuh mmg lain drpd yg lain. Sblm neh ana prnh t'nmpk design niqob neh di page fb secara on9. Tp... ana belum b'ksmptn lg nk beli. Mgkn tggu duit byk cket... br la ana b'peluang nk beli. Yelah.. design niqob yg ana nak tuh bknnya murah. Harga pun bleh tahan jgk dlm bwh RM 70. Hehe...

Mmg dah t'pikir.. niqob neh bleh la buat raya tahun neh nt kan.. tp... akak yg jual brg2 muslimah tu kata, niqob jns mcm neh cepat jer abes. Haaa... sudah! Mmg ana rasa mcm x de peluang la nk beli niqob mcm neh. Duit skrg neh msh belum mencukupi nk beli niqob manik2 n batu permata mcm tuh. ALLAHu... cantik sgt2. Hrp... utk mggu dpn.. ada la rezeki ana utk dpt duit. Jd, bleh la ana beli niqob design mcm tuh. X perlu nk beli scr on9.. insha ALLAH.. ;)

Utk hari neh... dpt la jg ana beli minyak kasturi. Memandangkan perfume mnyk kasturi ana sblm neh dah habis. Hmm.. mgkn ada hikmah ana smpi di masjid shah alam hari neh kan...  dpt jgk mnyk kasturi.. SubhanALLAH... harum sgt baunya... lynn abg yg jual mnyk kasturi pun o.k. cuma ssh cket nk tawar menawar... huuu...

Terfikir dah... kalau benar2 ana bernekad utk pergi kursus mutawwif bulan 7 or 8 nt... insha  ALLAH skrnya ada rezeki utk ana... nak hadiahkan kakak dan abg ana mnyk kasturi. Moga ALLAH memberkati khdpn ana dan keluarga ana... moga ALLAH permudahkan sgl urusan ana slps pembelajaran neh. ALLAHumma amiinn...

Ya... nekad! Cuba kursus tuh nt. Selebihnya.. moga ALLAH akan bantu niat suci ana. Semakin mendalam hati ini utk ke Mekkah.

Kasturi... seharum baumu bagaikan haruman syurga ALLAH...♥

semakin tenang... Alhamdulillah.

terasa rindu nak update blog semula. entri2 yg lps mmg semuanya ana dah delete. mgkn salah ana sbb meluahkan perasaan kat sini. dan skrg neh... biarlah ALLAH shj yg tahu apa yg ada disebalik hati ana. jgn bgtau kpd siapa2 lg. simpan kemas2. insha ALLAH... moga ada kebahagiaan pada masa akan dtg. 

 syukran ya ALLAH... krn snts memberi nikmat kpd hamba-Mu ini... diri ini masih lg bernafas dgn keizinan-Mu... Alhamdulillah...

semakin hampirnya Ramadhan... rindu semakin dirasai. ALLAH... terasa ingin mengalir air mata syahdu. teringat kembali niat penghijrahan sewaktu Ramadhan yg lepas. dan Engkau telah memberi kekuatan kpd ana utk terus istiqomah ke jalan keredhaan-Mu... 

rindu yg semakin mendalam kpd arwah mama dan abah. rindu utk menziarahi pusaranya... kalaulah mama dan abah masih sempat melihat perubahan ana yg sekarang ni, pasti mereka berasa gembira... moga mama dan abah tenang di sana... Al-Fatihah...

dan kini... hana perlu jaga hubungan kekeluargaan bersama kakak dan abang tersayang ya. dan jgn ada pertelingkahan, pergaduhan dan perselisihan... kerana, mereka lah sumber kekuatan ana sekarang ini. syukur dengan adanya kakak dan abang yg snts memberi perangsang utk ana. terasa terharu jg semalam... sewaktu mengangkat barang2 kolej masuk ke dalam rumah, abang cik betul2 caring dgn ana. dia bertanya itu dan ini... ada jg buat ana tak t'jwb dgn pertanyaan dia. ALLAH... 

syukran abg cik krn snts mengambil berat ttg ana. kakak dan abang ana pun snts risau kat ana sbb ana selalu bawak motor kemana2 sejak kebelakangan neh. mmg ana betul2 x berani nak drive kereta skrg neh... tak tahulah.. bila ada keberanian utk drive kereta semula. moga ALLAH akan beri kekuatan pd ana. insha ALLAH... :)

utk hari minggu neh... ada jemputan walimatul'urus drpd saudara ana di shah alam. barang2 pun masih belum kemas sepenuhnya. sempat ke utk ana kemas? esok dah nak hantar barang ke UPM. hmm... moga ALLAH permudahkan sgl2nya.. 

#doa ana... moga ana dapat berbuka puasa & solat tarawih bersama keluarga pada bulan Ramadhan nanti. ALLAHumma amiinn...  


setiap gambar menggamit sgl kenangan. 
moga Aidilfitri pd tahun neh akan lebih bermakna...
insha ALLAH~


That's true... ;)


Saturday, June 22, 2013

Dalam badan kita ada banyak air, tapi kenapa bila kulit terluka, darah yang keluar?

Dalam hati kita ada banyak darah, tapi kenapa bila hati terluka, airmata yang keluar?

SUBHANALLAH...



Dan Kerana ALLAH...

Selalu ada HARAPAN bagi mereka yg BERDOA.. Selalu ada JALAN PERTOLONGAN bg mereka yg BERUSAHA.. Selalu ada yg TERBAIK bg mereka yg BERTAWAKAL..

"Menangis adalah satu-satunya cara mata kita untuk meluahkan apa yang kita rasa apabila bibir tidak mampu lagi untuk menjelaskan perkara yang membuat kita patah hati..."
Dan krn ALLAH... Bersabarlah...~