Assalamualaikum w.b.t.
Ahlan Wa Sahlan...


srikandi

srikandi

Driku Yang Khilaf...

Ya Allah, aku ingin PERGI JAUH dari dunia ini..jauh dari kesesatan dan keraguan yang terlahir dalam hati, jauh dari PERMAINAN DUNIA ini..yang kadangkala membuatkan diri ini merasa SAKIT dan LETIH, terasa jatuh semula..rebah tidak berdaya, di bibir mengatakan sayang dan CINTA tapi adakah di hati dan perbuatan melahirkan rasa yang SAMA?

Benar MUJAHADAH itu memang payah dan apa yang Allah SUKA amat sukar untuk lakukan..MENGAPA? mungkin diri ini terlalu banyak NODA dan DOSA yang menghuni dan kerana itulah KEKUATAN jarang mendiami hati..ya Allah, jangan pergi jauh dari diriku ini...Amin ya Allah..

Thursday, June 27, 2013

berusaha, berdoa dan bertawakkal... ada cahaya petunjuk dari ALLAH...

"In Shaa ALLAH... ALLAH is always be there for you..."


thesis dah nak siap utk draft 2! alhamdulillah... dan esok ptg, terus print out n bg pd examinar. moga ALLAH permudahkan sgl2nya. dan utk malam neh.. mmg nak kene overnight lg. huhu... common hana! be strong. 

syukur yg tdk terhingga... syukur ya Rabb. jerebu semakin berkurangan. dah tak hidu sgt asap yg kotor lg. haiii... nsb baik lah upm neh byk pokok kan... sekurang2nya, dptlah hirup udara yg segar cket. ;)

bilik baru yg ana tggl neh.. alhamdulillah. rasa selesa lah jgk. rupa2nya bilik 2 org pun o.k jgk kan... hehe... luas jgk saiz bilik neh. mmg ana tak pergi library lg nk buat kerja. dok jer dlm bilik neh utk ambil ilham... (^_^)

mmg stp masa ana luangkan masa dgn shbt ana, ika... klulah tak ada ika, mmg ana da btul2 loose hope. lg2 dgn pelbagai peristiwa yg x dijangka sblm neh... fuhh... selamat awk ada, ika... awk lah yg snts ceriakan hidup sye. syukran shbt! sahabat dunia wal akhirat... amiinn ya Rabb. sye syg awk sgt2! :)

ana nak kembali aktif utk pergi ke majlis ilmu ALLAH lps neh. ana msti pergi o.k! sbb... dgn semua neh ana rasa tenang sgt2. alhamdulillah... x pe2... lg cket jer utk settle kan thesis neh. dan kemudian... ana boleh la bebas utk cari ilmu ALLAH. 

di subang bestari... ada seorg ustaz tu boleh bg tarbiyyah pd ana. subhanALLAH... ana x sangka sewaktu ana pergi masjid shah alam baru2 neh utk mendengar pengisian drpd Habib Ali Zainal... ana dipertemukan dgn 2 org ukhti yg cantik sgt2. mereka berniqob spt ana. Masha ALLAH... sejuk jer mata ana memandang mereka. mereka lah yg bgtau pd ana ttg madrasah di subang bestari tu. ALLAH... rasa teruja sbb tmpt tu amatlah dkt dgn rumah ana. insha ALLAH... ana nk join pengisian tu. smpt jg ana mnta no. fone 2 org ukhti neh. mereka lebih muda dr ana... bahagia sgt bila berbual dgn mereka. hanya ALLAH shj yg mengetahui betapa gembiranya perasaan ana... ukhuwah wlupun sementara.. tp, terlalu byk hikmahnya... 

jiwa ana kosong skrg neh... wktu dulu, mmg ana rajin utk pergi ke majlis ilmu. ana berasa tenang sgt2. tp skrg neh... ana mmg betul2 perlukan pengisian. ana nak jiwa ana tenang semula... mmglah ada byk kerja skrg neh.. tp, x bermaksud ana nk tgglkan majlis ilmu tu. insha ALLAH. dgn izin ALLAH... 

ana ingin kembali dkt dgn ALLAH... ana jg ingin kembali bangkit utk bertahajjud sepertiga malam dgn ALLAH. ana rindu sgt2 dgn ALLAH... ana tak mahu jauh dgn DIA. krn DIA lah kekuatan ana skrg neh... 

moga ALLAH kuatkan hati ana utk hadapi kehidupan neh... 
ya ALLAH... dekatkanlah hati ana dgn sahabat2 yg solehah agar cinta ana kpd-MU semakin dekat dan semakin kuat perasaan ini utk tgglkan perkara2 yg lagha... ALLAHumma amiinn... 



No comments:

Post a Comment