Assalamualaikum w.b.t.
Ahlan Wa Sahlan...


srikandi

srikandi

Driku Yang Khilaf...

Ya Allah, aku ingin PERGI JAUH dari dunia ini..jauh dari kesesatan dan keraguan yang terlahir dalam hati, jauh dari PERMAINAN DUNIA ini..yang kadangkala membuatkan diri ini merasa SAKIT dan LETIH, terasa jatuh semula..rebah tidak berdaya, di bibir mengatakan sayang dan CINTA tapi adakah di hati dan perbuatan melahirkan rasa yang SAMA?

Benar MUJAHADAH itu memang payah dan apa yang Allah SUKA amat sukar untuk lakukan..MENGAPA? mungkin diri ini terlalu banyak NODA dan DOSA yang menghuni dan kerana itulah KEKUATAN jarang mendiami hati..ya Allah, jangan pergi jauh dari diriku ini...Amin ya Allah..

Wednesday, June 26, 2013

Kepedihan cinta adalah kerinduan, ketakutannya adalah perpisahan. Maka berhati-hatilah dalam bercinta agar tidak tersalah dalam memberi cinta. Ada cinta yang menguntungkan dan ada cinta yang merugikan.

Jika CINTA diberi pada jalan ALLAH, maka kepedihan RINDU itu adalah pahala yang melimpah, ketakutan perpisahan menyebabkan bertambah erat CINTA ALLAH padanya, namun cinta yang berlandaskan nafsu, kepedihan rindu menggelapkan hati, ketakutan perpisahan adalah keazaban.



~Srikandi89~


No comments:

Post a Comment