Assalamualaikum w.b.t.
Ahlan Wa Sahlan...


srikandi

srikandi

Driku Yang Khilaf...

Ya Allah, aku ingin PERGI JAUH dari dunia ini..jauh dari kesesatan dan keraguan yang terlahir dalam hati, jauh dari PERMAINAN DUNIA ini..yang kadangkala membuatkan diri ini merasa SAKIT dan LETIH, terasa jatuh semula..rebah tidak berdaya, di bibir mengatakan sayang dan CINTA tapi adakah di hati dan perbuatan melahirkan rasa yang SAMA?

Benar MUJAHADAH itu memang payah dan apa yang Allah SUKA amat sukar untuk lakukan..MENGAPA? mungkin diri ini terlalu banyak NODA dan DOSA yang menghuni dan kerana itulah KEKUATAN jarang mendiami hati..ya Allah, jangan pergi jauh dari diriku ini...Amin ya Allah..

Saturday, January 17, 2015

Raudhah

utk ari neh... moga ALLAH memberi kekuatan kpd ana. setelah puas menangis mlm td, ana perlu bangkit utk senyum kembali kan. ;)

yg pntg skrg neh... ana perlu muhasabah diri. tenangkan hati. fikirkan prkr yg baik2 shj. teringat tntg kejadian ptg smlm sewaktu ana pergi beli buku dkt sacc shah alam... tiba2, ana boleh plak ternmpk sebuah buku yg ana rasa mmg ana nk sgt2 beli. masha ALLAH. dah lama sgt ana x bc buku novelis Ramlee Awang Murshid. tp, bila ana ingat nama novelis dgn pangkal nama dpn 'Ramlee'... serta merta ana teringat kpd seseorg. ALLAHu... ana x tahu lah yg ana kuat ke x utk tdk berhubung dgn dia bwat sementara waktu. sdkt sbnyk, separuh hati ana dah ada utk dia. dia sgt2 baik. layan ana spt puteri. berdiri di sebelah ana di saat ana hilang kekuatan. hormatkan ana sbg muslimah. dia yg x pernah sekali2 membisikkan kata2 'syg' dgn ana dan dia jg selalu sgt risaukan ana. ALLAHu Akbar... terlalu sukar utk mencari lelaki spt tuh. tp, ALLAH menyuruh ana bersabar. ya... skrg neh, ana perlu byk bersabar. ana snts berdoa.. moga dia lah jodoh ana hingga ke syurga skrnya ALLAH izinkan.

mmg ana sedih bila teringat blk apa yg terjadi sebelum neh. dan mgkn ana suka sgt bwat keputusan terburu2 dan berfikiran yg bkn2. x pelah.. demi kebaikan bersama, ana gagahkan jg utk hadapi ujian ALLAH. wlupun ana tahu. ana rasa spt x kuat. tp, ALLAH yg boleh kuatkan ana sbnrnya.

o.k... buangkan perasaan sedih... ana nk cerita buku novel yg ana jmpe smlm. rasa teruja kejap. tp, ana x dpt nk beli buku tuh lg disbbkan skrg neh pun tgh2 bulan. jd, fhm2 la kan cmane.. insha ALLAH, klu ada duit lebih nt.. ana nk sgt beli buku neh. sbnrnya, semua novel2 abg Ram mmg ana kumpul dan sbg koleksi peribadi ana. ana suke cerita dia sbbnya jalan cerita yg dia smpikan sgt2 berlainan. byk cerita ttg misteri dan penyiasatan. klu buku2 lain kan byk sgt cerita psl cinta. mmg ana bosan bila byk sgt cerita psl cintan cintun neh. asyik benda yg sama jer diulang2.

kali neh... ana mmg nk beli sgt buku novel dia yg terbaru. tajuknya raudhah. buku2 novel die yg lain mmg ana dah beli. tggl buku novel dia yg terbaru jer. ana x nk lepaskan peluang. teringat blk, sewaktu ana pergi pesta buku yg dibwat di karangkraf shah alam... ana dpt berdpn dgn dia. siap dpt autograph die lg. haaa.. time tuh mmg sgt2 excited. hehe... nk tgk x cover novel terbaru abg Ram..? spe2 yg da bc novel die neh... kongsi2 la dgn ana. mmg teringin sgt nk bc novel die yg terbaru. bila terlihat buku novel laksamana sunan yg ana beli dulu.. mmg teringat la kt abg Ram. :)

moga ana dpt beli novel terbaru dia nt... insha ALLAH.






No comments:

Post a Comment