j.a.r.a.k

smkn hari smkn jauh jarak di antara kita. waktu dahulu spt sudah tdk sama lg spt skrg. engkau buat hal engkau. dan aku jg sebaliknya. hanya dgn kata2 aku hari itu, engkau smkn ingin menjauhkan diri drpd aku. mnjd tanda tanya drpd akal pemikiran aku. adakah benar engkau ingin begini sampai bila2?

knp begini sekali dirasakan. terlalu sukar utk diterjermahkan. biarlah skrnya engkau ingin begini. tiada lg paksaan drpd aku utk engkau. mgkn hanya dgn diam boleh selesaikan sgl mslh. engkau yg kata waktu dulu, hanya diam bkn dpt menyelesaikan sgl mslh. tp, di mana engkau yg dulu? yg snts memberi smgt dan nasihat yg sebaiknya utk aku. aku tercari2. dan engkau tahu bkn yg aku jg tdk kuat skrnya melalui khpn ini seorg. mgkn selama neh aku silap. itu sbbnya aku tdk suka org ambil berat ttg aku. dan nah...! bila dah jd begini, engkau tgglkan aku keseorgn. engkau biarkan aku menjalani hidup tanpa engkau ada di sisi aku. adakah engkau yakin yg aku mampu utk berdiri sndr tanpa smgt drpd engkau? adilkah begini?

kini... jujur aku katakan yg aku terasa 'kehilangan'. katakan shj yg engkau ingin adakan jarak sbbnya engkau ingin cuba jauhkan diri engkau dgn aku. adakah engkau tdk faham ttg apa yg aku rasa bila engkau buat aku spt ini? apa motif yg engkau ingin smpikan kpd aku sbnrnya?

Comments

Popular posts from this blog

KELAS MENGAJI TAHUN 2017 DI KAMPUNG MELAYU SUBANG SHAH ALAM

KELAS MENGAJI AL-QUR'AN & IQRA'

~Cinta Si Budak Agama : Naim~