Assalamualaikum w.b.t.
Ahlan Wa Sahlan...


srikandi

srikandi

Driku Yang Khilaf...

Ya Allah, aku ingin PERGI JAUH dari dunia ini..jauh dari kesesatan dan keraguan yang terlahir dalam hati, jauh dari PERMAINAN DUNIA ini..yang kadangkala membuatkan diri ini merasa SAKIT dan LETIH, terasa jatuh semula..rebah tidak berdaya, di bibir mengatakan sayang dan CINTA tapi adakah di hati dan perbuatan melahirkan rasa yang SAMA?

Benar MUJAHADAH itu memang payah dan apa yang Allah SUKA amat sukar untuk lakukan..MENGAPA? mungkin diri ini terlalu banyak NODA dan DOSA yang menghuni dan kerana itulah KEKUATAN jarang mendiami hati..ya Allah, jangan pergi jauh dari diriku ini...Amin ya Allah..

Tuesday, January 27, 2015

hari selasa yg malang di rasakan.

ari neh ana rasa betul2 hari yg melawakkan buat ana. mggu pertama ana mengajar di kelas. mmg la ade rasa excited kan. bleh plak time ana mengajar, ana berjalan rapat dkt whiteboard. x pasal2, jubah ana trus terkoyak tang bwh pinggang sblh kanan disbbkan terkena dkt bucu whiteboard. aduhaiiii... mmg bunyinya prakkkk...! terkoyak besar jubah ana. hahaha,,, ana rasa tersgt2 lucu. biaselah kan bile dah kelam kabut, ana trus bgtau dkt murid2 ana, yg ana nk pergi bilik guru kejap. nsb baik anak murid ana x perasan. dan mmg nasib menyebelahi ana dgn koyakan dkt jubah ana. mmg x nmpk pun aurat ana time tuh. sbbnya, ana pakai seluar dkt dlm jubah. alhamdulillah.. lega jgk lah... pertama kali ana alami situasi jubah ana terkoyak neh. keadaan jd kelam kabut dsbbkan time tuh ana sdg mengajar. rasa mcm nk blk rumah tukar jubah. huhu...

last2, ape yg ana bwat... ana ambek kerongsang lebih yg ade dkt tudung ana dan ana trus pin. jubah ana berwarna hitam mmg x nmpk sgt yg ana pin dkt bhgn yg koyak tuh. syukur... ALLAH lindungi ana. dkt sekolah pun ada muallim. risau jgk la kan bila berselisih jalan dgn dia. mana la tau, aurat ana terdedah plak.

aduhaiii.. terasa lawak plak kejadian siang td bile ana teringat blk. dan 1 lg, ana rasa terharu.. sbbnya wlu cmana pun ana garang dgn mereka.. murid2 ana tetap pandai ambil hati ana wlupun dia msh lagi kebudak-budakan. pelukan hangat mereka bwat ana rasa syg sgt dkt anak murid ana. bknnya ana yg volunteer utk peluk mereka. secara tak lgsg, anak murid ana trus peluk ana. ALLAHu Rabbi... bertambah kasihnya ana kpd mereka. nurul aishah namanya. td, mmg ana mrh dia sbb dia x fokus dgn apa yg ana ajar. bleh plak die main2 dkt blkg sambil bwat kertas origami. last2, bila habis kelas, aishah trus peluk ana. ya ALLAH... terharu sgt. maafkan muallimah ya aishah. muallimah mrh sbb muallimah sygkan aishah. nk jdkan aishah seorg murid yg berguna 1 hari nt. insha ALLAH. moga ALLAH redha...

dan jg.. ana menghadapi 2 org murid yg bermasalah pg td. sorg menangis2 x nk pergi sekolah dan seorg lg nafas semput. dan alhamdulillah, ALLAH bantu... ana guna psikologi. dan hasilnya sgt2 memberangsangkan. itulah seorg guru namanya. dia bukannya hanya guru.. tp, mcm2 yg dia akan cuba bwat utk anak muridnya... insha ALLAH. moga ALLAH memberi ganjaran kebaikan kpd para murabbi...

No comments:

Post a Comment