Assalamualaikum w.b.t.
Ahlan Wa Sahlan...


srikandi

srikandi

Driku Yang Khilaf...

Ya Allah, aku ingin PERGI JAUH dari dunia ini..jauh dari kesesatan dan keraguan yang terlahir dalam hati, jauh dari PERMAINAN DUNIA ini..yang kadangkala membuatkan diri ini merasa SAKIT dan LETIH, terasa jatuh semula..rebah tidak berdaya, di bibir mengatakan sayang dan CINTA tapi adakah di hati dan perbuatan melahirkan rasa yang SAMA?

Benar MUJAHADAH itu memang payah dan apa yang Allah SUKA amat sukar untuk lakukan..MENGAPA? mungkin diri ini terlalu banyak NODA dan DOSA yang menghuni dan kerana itulah KEKUATAN jarang mendiami hati..ya Allah, jangan pergi jauh dari diriku ini...Amin ya Allah..

Saturday, January 24, 2015

terasa ingin pergi ke tmpt yg mendamaikan. tp, tdk tahu ingin pergi ke mana. semakin hari semakin terasa jiwa ini kosong. terlalu kosong.

ya ALLAH... pulihkanlah smgt ana semula. tdk lama lg ana akan hadapi bulan 2. sebelum2 neh ana rasakan bulan 2 adalah bulan yg istimewa utk ana. tp.... utk tahun neh spt tdk ada apa2 yg istimewa pun. 

prncgn utk ke arah perkahwinan semakin hari semakin membuatkan ana snts tertekan dan bersedih. ana mmg sudah kurg rasa keyakinan itu. smpi bila ana harus menunggu? menunggu sesuatu yg tdk kunjung tiba... klu baru skrg utk kumpul duit mmg la ana rasakan bukan tahun 2015 ana akan berkahwin. dan risau2 dgn sumber kewangan yg msh lg tdk stabil utk diri sndr. bagaimana utk menghadapi alam rumahtangga nt? knp org yg biasa2 kerjanya dan gaji tdk lah byk mana... sng shj mereka berkahwin... semua ini perlu tanya diri sndr. bersediakah kita? org yg ada niat utk berkahwin, dia akan cuba berusaha utk ke arah perkahwinan itu. klu tiada kesungguhan... semua prkr tdk akan berhasil. 

lbh baik ana berdiam diri dan buat hal sndr. mmg... ana rasa mls dah nk fikir hal kahwin. dan ana tdk mahu menghrp. ana pun ada maruah jg. 

ya Rabb... berikan ana kekuatan utk meneruskan kehidupan yg sementara ini...

No comments:

Post a Comment