Assalamualaikum w.b.t.
Ahlan Wa Sahlan...


srikandi

srikandi

Driku Yang Khilaf...

Ya Allah, aku ingin PERGI JAUH dari dunia ini..jauh dari kesesatan dan keraguan yang terlahir dalam hati, jauh dari PERMAINAN DUNIA ini..yang kadangkala membuatkan diri ini merasa SAKIT dan LETIH, terasa jatuh semula..rebah tidak berdaya, di bibir mengatakan sayang dan CINTA tapi adakah di hati dan perbuatan melahirkan rasa yang SAMA?

Benar MUJAHADAH itu memang payah dan apa yang Allah SUKA amat sukar untuk lakukan..MENGAPA? mungkin diri ini terlalu banyak NODA dan DOSA yang menghuni dan kerana itulah KEKUATAN jarang mendiami hati..ya Allah, jangan pergi jauh dari diriku ini...Amin ya Allah..

Sunday, February 15, 2015

wahai hati moga engkau tabah.

hari ahad-15 Febuari 2015

2 hari lagi ana bakal dinobatkan sbg srikandi yg berumur 26 tahun utk tahun 2015. ALLAHu... sekejap sgt masa berlalu...

tp... ana x pasti adakah ana semakin matang ataupun tdk.

sbnrnya... hati ana sdg menangis. ya... hanya ALLAH tmpt ana bergantung. smpi 1 masa, ana dah x mampu nk fikir apa2. ujian semakin hebat utk ana. DIA menguji hati ana bagaimana ana mampu utk mengawalnya. ALLAHu Akbar.

1 ayat yg dikatakan waktu ari tuh sgt2 terkesan dalam hati ana. sgt terkejut dan ana benar2 x sangka adakah benar apa yg ana dengar...

adakah ana terlalu beriya sgt utk berkahwin? smpikan 1 tahap, hati ana terus menjadi sayu dan fikiran terus entah ke mana.

"pakcu tahu makcu nak kahwin cepat. pakcu faham. memandangkan dgn umur makcu yg skrg ni. mmglah, lelaki umur mcm pakcu ni x delah dikatakan tua klu nk kahwin. masih lg belum matang."

ALLAH.. tersentak ana bila dia kata mcm tuh pd ana. ana x terkata apa dan ana x mampu nk bls apa2. knp dia ambil kira dari segi umur? ada jg org lain yg umur muda kahwin awal bukan... dan smpi bila klu nk fikir ttg kewangan br bleh berkahwin? x fhm sgt.. dan ana mls nk berbalah. ana trus diam. ana rasa seperti dia x bersedia lg nk berkahwin. mgkn sblm neh dia kata dah bersedia sbb nk jaga hati ana rasanya.

entahlah. smpi bila ana harus bertahan menghadapi ujian yg semakin hebat ini. sdgkan dia pun masih x ada rasa keyakinan utk bgtau kpd mak dan ayah dia. bagaimana ana mahu percayakan yg dia serius dgn ana? ana tgk... ana spt rasa ter excited lbh pula utk berkahwin. sdgkan dia? ALLAHu... moga ALLAH kuatkanlah hati ana. semakin hari, ana spt tdk kuat.

ana selalu menangis krn selalu fikirkan prkr neh. sdgkan dia? ana x tau apa yg ada dlm hati dia dan ana pun mls dah nk ambil tahu. mmg ana ingin berdiam diri seolah2 x ada apa2 prkr berlaku. biarlah.. hanya ALLAH shj yg tahu sgl2nya betapa ana tersgt2 sedih. ana x tahu knp... nak kahwin pun ssh. knp la spt neh... bermcm2 halangan yg harus ana tempuhi. selagi ana boleh bersabar, ana cubalah bersabar...

sejak bbrp hari neh... ana bgn tahajjud. ana solat taubat dan hajat jg. mmg sejak kebelakangan neh hati ana betul2 tdk tenteram. dan fikiran ana berkecamuk dgn pelbagai perkara. terlalu byk andaian buruk yg ada dlm fikiran ana. tp, ana cuba husnuzhon. ana berdoa byk2 kpd ALLAH moga ALLAH tenangkan hati dan lembutkan hati ana...

salah satu permintaan yg ana mohon kpd ALLAH, moga ALLAH permudahkan sgl urusan jodoh ana. jika dia lah yg halal utk ana, moga ALLAH satukan hati ana dgn dia ke arah pernikahan. jika bukan dia, moga ana redha dgn sgl takdir ALLAH dan hati ana tenang dgn sgl perkara.

ana pun x tahulah.. kak long dah mula ckp dkt ana... sehinggakan ana terasa sebak jg.

"kakak pun tgh tggu2 adik jgk neh. smpikan akak dah berdoa masa bwat umrah pun adik msh belum ada jodoh lg."

ALLAHu Akbar... tersgt2 hiba. smpi di rumah... ana menangis semahu2nya. ana x ada jwpn utk kak long.

mgkn jodoh ana bkn di dunia... smpikan ana boleh fikir spt itu... belum tentu lagi akhi yg ana kenal skrg ini jodoh ana selagi dia blum melafazkan lafaz sakinah tersebut.

ana mahukan kebahagiaan, ya ALLAH. bantulah ana. sudah penat ana menangis. ana tertekan dgn keadaan sekeliling yg mahukan ana kahwin cepat. bagaimana? sdgkan ana pun masih menunggu dan terus menunggu. namun, spt ana menunggu bintang yg tak akan jatuh ke riba. mengharap dan trus mengharap prkr yg blum pasti.

entahlah.. ana hanya mampu berdoa.
kecewa dan sedih dah sebati dlm hati ana. biarlah ana spt ini. mgkn nasib ana sebegini dr awal lg...

No comments:

Post a Comment