Assalamualaikum w.b.t.
Ahlan Wa Sahlan...


srikandi

srikandi

Driku Yang Khilaf...

Ya Allah, aku ingin PERGI JAUH dari dunia ini..jauh dari kesesatan dan keraguan yang terlahir dalam hati, jauh dari PERMAINAN DUNIA ini..yang kadangkala membuatkan diri ini merasa SAKIT dan LETIH, terasa jatuh semula..rebah tidak berdaya, di bibir mengatakan sayang dan CINTA tapi adakah di hati dan perbuatan melahirkan rasa yang SAMA?

Benar MUJAHADAH itu memang payah dan apa yang Allah SUKA amat sukar untuk lakukan..MENGAPA? mungkin diri ini terlalu banyak NODA dan DOSA yang menghuni dan kerana itulah KEKUATAN jarang mendiami hati..ya Allah, jangan pergi jauh dari diriku ini...Amin ya Allah..

Sunday, February 1, 2015

tahun lepas kami dapat meraikan hari jadi kami bersama. ya... ALLAH takdirkan tarikh lahir kami adalah sama. tp, utk bulan febuari 2015 tahun ini, mgkn tdk. kami seperti org asing. tdk tahu mengapa. mgkn tahun ini adalah ujian yg sgt hebat buat kami. kita lihat, siapa yg benar2 setia dan tetap pendirian...

ana rindu dgn kenangan dulu. kami yg dulu snts berwajah ceria dan jg mempunyai hati yg sgt2 bahagia. tp, kini... ana pun tdk tahu apa yg akan terjadi di kemudian hari nt...

dia yg nk mcm ni. bknnya kemahuan ana. dia nk ana bg dia ruang utk dia berehat. mgkn, ana terlalu meyusahkan dia selama ni. atau mgkn ana byk sgt bg tekanan pd dia. ana tak fhm knp dia spt ni. dulu, dia yg byk tarbiyyah ana spy jgn berkata ttg 'ruang utk berehat'. tp, dia sndr yg mcm ni. nmpk sgt yg ana byk bg beban pd dia. tak apa... ana cuba utk bahagiakan dia. dia dah tak berdpn dgn prmpn yg garang mcm ana ni lg. ana tahu, diri ana tdk sempurna. tp, sampai hati dia buat mcm ni kt ana...

spnjg dia diamkan diri... dia tak tahu yg ana snts teringat kt dia. ana cuba tepis ingatan tuh. klu ana layankan perasaan ana ni, ana rasa nk berhubung jer dgn dia. dan skrg ni, baik ana berdiam diri. sekurg2nya, ana tak meyusahkan dia lg. tp, bila ana fikir blk... buat penat jer ana ingat kt dia. belum tentu lg dia ingat kt ana. ana snts tggu sgl meseg dia. dan smpi satu tahap, ana rasa spt org bodoh shj. mgkn dia dah tawar hati kt ana ditmbh dgn sikap ana yg mcm2. sblm dia menyatakan apa2 yg membuatkan ana rasa sedih dan kecewa, baik ana undurkan diri. ana tak nk kecewa lg wlupun hakikatnya ana sgt2 sedih skrg ni. puas mata ana bengkak disbbkan dia dan puas ana ingatkan dia. tp, dia tetap berdiam diri.

semarah2 ana... ana tak prnh pun berdiam diri mengambil tempoh masa yg agak lama mcm ni. selalunya klu lelaki berdiam diri lama mcm neh, dia dah tawar hati dgn kita rasanya... lbh2 lg, dia tak nak dah kongsikan sgl2nya dgn kita... jd, ana perlu bertindak. ana akan kuatkan smgt ana utk hadapi hari2 yg seterusnya tanpa dia wlupun hati ini tdk pasti kuat @ tdk... insha ALLAH... biarlah ALLAH menentukan sgl2nya...

ana tak nak menangis lagi...


hanya tinggal kenangan...

No comments:

Post a Comment