Sebelum Menjejakkan Kaki ke Tanah Haram...

Hati manusia memang cepat sgt berubah. Jadi, cintailah ALLAH. ALLAH pasti tidak akan mengecewakan kita...

ALLAH anugerahkan insan ini mgkn ada sebabnya. Mgkn ALLAH ingin mengajar kita dan mgkn ALLAH ingin memberi kita hikmah yg tersembunyi dari-NYA.

Mmg diri ini sudah penat menghadapi cinta dari insan bernama 'adam'. di saat dia menghulurkan cinta... dan semakin hari terbitnya cinta kita terhadap dia... pasti dia akan pergi daripada hidup kita dan meninggalkan kita.

Sampaikan satu tahap... ana merasakan ana seperti tidak layak bercinta utk manusia. Ya ALLAH... mengapa ENGKAU mengujiku dgn dugaan melibatkan hati dan perasaan ya Rabb? kuatkanlah hatiku... tenangkanlah hatiku... moga aku akan mendapat ketenangan berpanjangan pabila aku menjadi tetamu-MU pada hari isnin ini ya ALLAH... izinkanlah aku menggapai cinta-MU... Hanya cinta-MU yg suci dan tidak mengecewakanku.

Makbulkanlah sgl doaku apabila aku berada di sana... aku tdk sabar utk menatap kaabah di hadapanku ya ALLAH. Itulah impianku selama ini ya Rabb... jagakanlah dan lindungilah aku, abg ngah, kak ngah dan anak buahku di sana nt ya ALLAH... Hanya ENGKAU sahaja Tuhan Maha Pencipta yg snts berada di sampingku pada setiap masa... ampunkan sgl dosaku yg menggunung tinggi ini...

-Hamba yang hina-
21.12.2013

Comments

  1. slm ziarah :)
    semoga barakahnya memberi kebaikan kepada ummah, inshaAllah ^^

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

KELAS MENGAJI AL-QUR'AN & IQRA'

KELAS MENGAJI TAHUN 2017 DI KAMPUNG MELAYU SUBANG SHAH ALAM

~Cinta Si Budak Agama : Naim~