Assalamualaikum w.b.t.
Ahlan Wa Sahlan...


srikandi

srikandi

Driku Yang Khilaf...

Ya Allah, aku ingin PERGI JAUH dari dunia ini..jauh dari kesesatan dan keraguan yang terlahir dalam hati, jauh dari PERMAINAN DUNIA ini..yang kadangkala membuatkan diri ini merasa SAKIT dan LETIH, terasa jatuh semula..rebah tidak berdaya, di bibir mengatakan sayang dan CINTA tapi adakah di hati dan perbuatan melahirkan rasa yang SAMA?

Benar MUJAHADAH itu memang payah dan apa yang Allah SUKA amat sukar untuk lakukan..MENGAPA? mungkin diri ini terlalu banyak NODA dan DOSA yang menghuni dan kerana itulah KEKUATAN jarang mendiami hati..ya Allah, jangan pergi jauh dari diriku ini...Amin ya Allah..

Saturday, December 21, 2013

Sebelum Menjejakkan Kaki ke Tanah Haram...

Hati manusia memang cepat sgt berubah. Jadi, cintailah ALLAH. ALLAH pasti tidak akan mengecewakan kita...

ALLAH anugerahkan insan ini mgkn ada sebabnya. Mgkn ALLAH ingin mengajar kita dan mgkn ALLAH ingin memberi kita hikmah yg tersembunyi dari-NYA.

Mmg diri ini sudah penat menghadapi cinta dari insan bernama 'adam'. di saat dia menghulurkan cinta... dan semakin hari terbitnya cinta kita terhadap dia... pasti dia akan pergi daripada hidup kita dan meninggalkan kita.

Sampaikan satu tahap... ana merasakan ana seperti tidak layak bercinta utk manusia. Ya ALLAH... mengapa ENGKAU mengujiku dgn dugaan melibatkan hati dan perasaan ya Rabb? kuatkanlah hatiku... tenangkanlah hatiku... moga aku akan mendapat ketenangan berpanjangan pabila aku menjadi tetamu-MU pada hari isnin ini ya ALLAH... izinkanlah aku menggapai cinta-MU... Hanya cinta-MU yg suci dan tidak mengecewakanku.

Makbulkanlah sgl doaku apabila aku berada di sana... aku tdk sabar utk menatap kaabah di hadapanku ya ALLAH. Itulah impianku selama ini ya Rabb... jagakanlah dan lindungilah aku, abg ngah, kak ngah dan anak buahku di sana nt ya ALLAH... Hanya ENGKAU sahaja Tuhan Maha Pencipta yg snts berada di sampingku pada setiap masa... ampunkan sgl dosaku yg menggunung tinggi ini...

-Hamba yang hina-
21.12.2013

1 comment:

  1. slm ziarah :)
    semoga barakahnya memberi kebaikan kepada ummah, inshaAllah ^^

    ReplyDelete