kesyahduan...

aku semakin keliru.. kekeliruan semakin menjd2 sehinggakan aku seringkali t'menung memikirkan keadaan diriku. aku perlukan kekuatan utk menghadapi sgl cubaan yg akan dtg...

kadangkala kita duduk b'sendirian sambil t'menung adalah lebih baik utk kita muhasabahkan diri kita yg byk kekurgn sbg hamba-NYA yg khilaf.

tika ini... ku rindukan kasih abah. ku rindukan belaian ibu. hati ini kadangkala t'tanya2 mengapa ALLAH mengambil nyawa mereka sblm aku berubah menjd anak yg lbh baik? mengapa??? hanya ALLAH shj tmpt ku mengadu.

dan skrg.. aku sedar ksh syg drpd ayah ibu sbg pencetus semangat seorg anak itu utk berjaya. dgn sekelip mata shj, aku kehilangan kedua-duanya.

umur yg semakin meningkat ini lbh mematangkan diriku. menjdkan diriku lbh dewasa. mmg aku punyai sgl2nya... kakak dan abang yg sygkan aku. saudara yg snts memberi perhatian ke atas diriku. shbt2 yg sudi b'kongsi sgl kisah suka dan duka dgnku. rezeki utkku meneruskan pembelajaranku. semuanya aku dpt. tp... cinta! ya CINTA dr insan yg boleh menerima diriku seadanya. wlupun cinta itu telah hadir... tp, ku msh ragu2. cinta sejatiku hanya ALLAH yg mengetahui...

cintalah yg memberi ketakutan kpdku. aku tdk mahu b'sedih lg hanya disbbkan CINTA. adakah aku tdk layak utk b'cinta ya ALLAH? berilah ku petunjuk....

aku hanya b'serah ttg jodoh. skrnya aku memikirkan prkr ini... aku berasa pening. lebih baik aku tdk memikirkan lagi. mgkn aku inginkan rehat yg secukupnya utk aku tdk b'serabut ditmbh dgn mslh2 yg lain. aku jg seorg yg t'tekan. aku takut aku tdk dpt mengawalnya, ianya lbh b'mslh. diam adlh jalan yg t'baik aku rasakan...

ya ALLAH... tenangkanlah hatiku ini agar aku snts di dlm rahmat-MU...

Comments

Popular posts from this blog

KELAS MENGAJI TAHUN 2017 DI KAMPUNG MELAYU SUBANG SHAH ALAM

KELAS MENGAJI AL-QUR'AN & IQRA'

~Cinta Si Budak Agama : Naim~