Assalamualaikum w.b.t.
Ahlan Wa Sahlan...


srikandi

srikandi

Driku Yang Khilaf...

Ya Allah, aku ingin PERGI JAUH dari dunia ini..jauh dari kesesatan dan keraguan yang terlahir dalam hati, jauh dari PERMAINAN DUNIA ini..yang kadangkala membuatkan diri ini merasa SAKIT dan LETIH, terasa jatuh semula..rebah tidak berdaya, di bibir mengatakan sayang dan CINTA tapi adakah di hati dan perbuatan melahirkan rasa yang SAMA?

Benar MUJAHADAH itu memang payah dan apa yang Allah SUKA amat sukar untuk lakukan..MENGAPA? mungkin diri ini terlalu banyak NODA dan DOSA yang menghuni dan kerana itulah KEKUATAN jarang mendiami hati..ya Allah, jangan pergi jauh dari diriku ini...Amin ya Allah..

Wednesday, September 14, 2011

mlm yg penuh penghayatan.

di waktu mlm yg hening ditambah pula menaip laporan yg t'tangguh. tetiba, boleh pula tgn neh rajin nk menaip sesuatu yg boleh membuatkan diri ini tersenyum. dlm senyum mgkn ade kebahagiaan. tp, kdg2... t'selit kesedihan krn t'lalu t'haru. huhu...
walaubagaimanapun, rasa diri ini dihargai krn ada insan yg sudi merawat sgl kesedihan. ku sygkanmu krn ALLAH. biarlah org lain mengata, mengumpat yg bkn2.. tp, ku tahu siapa aku. nawaitu ku yg sebenar. sewaktu aku menghadapi mslh, berasa sedih.. siapa jer yg menjadi peneman setia? aku benar2 hargai segala2nya drpd dia. krn aku tahu... walaupun dia hanya menjadi pendengar setia shj, namun... sikap dia lah yg membuat diriku rasa dihargai. aku semakin b'semangat utk meneruskan kehidupan. skrg... aku tahu mana yg buruk dan mana yg baik. insha ALLAH... ku mengerti, ALLAH snts di sisi skrnya kita snts mengingati-NYA. cinta itu fitrah kan... yg pntg, kita mestilah mengawal dgn sebaiknya. sukar utk ku menerima nasihat drpd sahabat2ku yg mgkn menganggap diri, teguhnya iman. membangga2kan sgl kehebatan diri sehingga org lain boleh merasai yg dia hanya hebat berkata2 mengenai Islam. tp, diri sndr sedang di psiko dgn kuat dlm keterpaksaan. boleh skrnya utk menegur sahabat2nya.. tp, releven kah cara dia menegur sahabatnya sndr sehinggakan boleh menyakitkan hati seseorg. Islam tdk mengajar memaksa. jd, mengapa perlu utk memaksa org lain? 
ya... nasihat-menasihati amat baik dan sempurna utk diamalkan. tp... berbaloikah skrnya nasihat itu sekadar utk membuat seseorg itu semakin membenci shbtnya sndr sehinggakan boleh wujudnya persengketaan? fikirlah... cermin diri sndr dulu sblm ingin menasihati org lain. dan jgnlah ggu hidup seseorg itu sekiranya hidup kamu x diganggu pun oleh dia. teguran yg lebih berasas adalah teguran mengikut cara Nabi Muhammad s.a.w. sehinggakan die melayan org bukan Islam dgn baik dan benar2 menjaga perasaan mereka. entahlah.. kdg2, manusia tdk pernah rasa puas. mgkn dia ingat, diri dia dah semakin betul utk tarbiyyah org lain.. tp, dia yg kecundang sendiri. 
terima kasih kpd seseorg yg benar2 membuatkan diri ini mengenal diri sendiri tanpa ada rasa hipokrit. jdlah diri sndr bkn krn t'paksa. ku b'syukur... krn ahli keluargaku telah mengenalimu. alhamdulillah.  

No comments:

Post a Comment