Assalamualaikum w.b.t.
Ahlan Wa Sahlan...


srikandi

srikandi

Driku Yang Khilaf...

Ya Allah, aku ingin PERGI JAUH dari dunia ini..jauh dari kesesatan dan keraguan yang terlahir dalam hati, jauh dari PERMAINAN DUNIA ini..yang kadangkala membuatkan diri ini merasa SAKIT dan LETIH, terasa jatuh semula..rebah tidak berdaya, di bibir mengatakan sayang dan CINTA tapi adakah di hati dan perbuatan melahirkan rasa yang SAMA?

Benar MUJAHADAH itu memang payah dan apa yang Allah SUKA amat sukar untuk lakukan..MENGAPA? mungkin diri ini terlalu banyak NODA dan DOSA yang menghuni dan kerana itulah KEKUATAN jarang mendiami hati..ya Allah, jangan pergi jauh dari diriku ini...Amin ya Allah..

Tuesday, May 31, 2011

Penghayatan...



Aku?? Adakah aku bahagia jika mencintai seorang lelaki?? Mungkin aku akan bahagia jika mencintai seorang lelaki yang hanya mencintai Tuhan yang paling agung, Allah s.w.t. mungkin aku juga akan bahagia jika hanya mencintai suamiku kelak. Tetapi kebahagiaan seorang bukanlah terletak pada cintanya seorang lelaki. Mungkin sesetengah wanita akan bahagia jika dirinya dicintai oleh seorang lelaki. Namun aku, aku merasakan hidup ini tidak akan sempurna dan bahagia jika aku terlampau taksub untuk mencintai seorang lelaki yang bukan mahram.

Setiap insan inginkan kebahagiaan… namun aku?? Di mana letaknya kebahagiaan aku. Kebahagiaan aku sebenarnya adalah terletak pada keluarga aku yang amat menyayangi aku, Mak yang telah mengandung dan melahirkan dan aku, abah, abang dan kakak, rakan-rakan yang amat menyayangiku dan yang paling penting hati aku amat bahagia sekali jika mengingati pencipta yang maha agung, Allah s.w.t.



No comments:

Post a Comment